Neem contact op: 0172 578 909

Share Post:

ICT hardware leverancier? Direct nieuwe klanten middels een Dynamisch Aankoopsysteem!

ICT hardware leverancier? Direct nieuwe klanten middels een Dynamisch Aankoopsysteem!

Als ICT hardware leverancier ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten. Als je met een overheidsorganisatie zaken wilt doen, dan ben je al snel gebonden aan het aanbestedingsrecht en kom je er niet zo maar tussen. Maar heb je al eens gehoord van een Dynamisch Aankoopsysteem? Daarmee krijg je direct toegang tot honderden potentiële klanten!

Wat is een Dynamisch Aankoopsysteem?

Een Dynamisch Aankoopsysteem is een website waarmee aanbestedingsplichtige organisaties, zoals gemeentes, veiligheidsregio’s en onderwijsinstellingen, hun producten inkopen. Alle leveranciers die zich hebben geregistreerd op de website, mogen een aanbieding uitbrengen.

Hoe werkt dat precies?

Neem de Gemeente Delft. Zij hebben een Dynamisch Aankoopsysteem voor de inkoop van werkplek hardware. Wanneer zij nieuwe hardware willen inkopen, dan plaatsen ze daarvoor een zogenaamde ‘nadere uitvraag’, of te wel een offerteaanvraag, op het Dynamisch Aankoopsysteem. Als geregistreerde leverancier krijg je een uitnodiging om een aanbieding te doen. Die aanbieding doe je dan door een formulier in te vullen.

Wat zijn de voordelen?

De voordelen zijn groot:

  • Direct toegang tot honderden nieuwe opdrachtgevers die ervoor hebben gekozen om enkel via het Dynamisch Aankoopsysteem in te kopen.
  • Geen verkooptalent benodigd. Je krijgt vanzelf offerteaanvragen. Je brengt je offerte uit en wacht totdat de gunning bekend wordt gemaakt.
  • Direct zaken doen. Tussen jou en de klant zitten geen tussenpersonen. Je levert je spullen, je stuurt je factuur en klaar.
  • Snelle betaling. Normaliter betalen overheidsorganisaties altijd snel de rekening.
  • Laag financieel risico. Je doet zaken met overheidsorganisaties. Daarbij is risico dat ze de rekening niet betalen veel lager.

Hoe kun je je registreren op zo’n Dynamisch Aankoopsysteem?

Hier wordt het enigszins complex. Ten eerste zijn er tientallen Dynamische Aankoopsystemen voor ICT hardware. Ten tweede moet je allerlei complexe formulieren invullen en officiële verklaringen opvragen en aanleveren. Tenslotte moet je je toelatingsverzoek indienen. Nadat dat beoordeeld is, dan word je toegelaten. Vanaf dat moment krijg je direct uitnodigen voor het indienen van offertes in je mailbox!

Interessant en geen zin of tijd om dat inschrijven zelf te doen?

Bij DAS-Service zijn we gespecialiseerd in het inschrijven op Dynamische Aankoopsystemen. We doen de hele dag niets anders. We kennen alle formulieren en weten alle benodigde verklaringen zo op te vragen. Accounts hebben we zo geregeld en ook je toelatingsverzoek is snel ingediend. Zodat jij direct offerteaanvragen in de bus krijgt!

Meer weten? Neem contact met ons op!