Neem contact op: 0172 578 909

Misschien houd jij zelf alle ontwikkelingen op DAS’en bij. Of misschien helpt DAS-Service je hier bij. Je hebt hoe dan ook toegang nodig tot de portalen om aanbiedingen te kunnen doen. Zo lazen we recent over de introductie van MFA bij Inhuurdesk.nl. Dit platform toont sinds kort het onderstaande bericht aan al haar gebruikers.

MFA bij inhuurdesk.nl

Het is goed om te lezen dat zij de veiligheid van hun gegevens serieus nemen.

Waarom MFA bij inhuurdesk.nl?

Zoals je kunt lezen biedt multifactor authenticatie een extra bescherming van de gegevens die jij op het platform plaatst. Als gebruiker staan er naast jouw persoonsgegevens soms ook nog persoonsgegevens van kandidaten op het portaal. Het is dus ook verstandig om deze te beveiligen met een extra authenticatiestap.

Ben jij leverancier bij inhuurdesk.nl?

Om te zorgen voor een prettige overgang naar MFA bij inhuurdesk.nl, adviseren wij om voor 1 september toegang te organiseren voor alle relevante collega’s. Gebruik hiervoor hun persoonlijke werk email.
Denk er hierbij aan dat collega’s niet altijd beschikbaar zullen zijn en zorg voor voldoende backup accounts. Zo kun je bijvoorbeeld ook een account inrichten voor de office manager voor wanneer alle recruiters met vakantie zijn.

Wil je toch graag je account blijven delen met collega’s?

Wij adviseren je om in dat geval om bij het instellen van MFA  het volgende te doen:

1. Kies voor “Verificatiecodes van een authenticatieapp (zoals Google Authenticator of Authy) gebruiken.

2. Je krijgt nu een QR code om te scannen. Scan deze NIET, deze is lastig te delen met collega’s. Klik daarom op “Ik kan de AR-code niet scannen”.

3. Kopieer de unieke code die nu verschijnt naar:

  • De authenticator app in je telefoon 
  • De wachtwoordenkluis (zodat je collega’s dezelfde code kunnen gebruiken)

4. Open de authenticatieapp en voer de zescijferige verificatiecode in en klik op “verbinden”.

5. Je collega’s kunnen de unieke MFA key ook gebruiken om via de authenticatorapp verificatiecodes te genereren en in te kunnen loggen met hetzelfde account.

Heb je DAS-Beheer?

DAS-Service heeft ook toegang nodig tot inhuurdesk. Wij kunnen dan namelijk de inschrijving actueel houden en er voor zorgen dat alle verklaringen en formulieren up-to-date zijn. DAS-Service zal daarom haar eigen account aanmaken. Op die manier kunnen we je blijven ontzorgen zoals je dat gewend bent. Jij hoeft niks te doen om deze aanpassing aan te vragen, dit regelt DAS-Service voor je.

Extra leveranciersgebruikers toevoegen

Let op: dit kan alleen als ‘Organisatiebeheerder’ van het leveranciersaccount.

1. Log in op staffingdesk

2. Open “Mijn instellingen” (rechts bovenin je scherm)

3. Klik op “Mijn leveranciersgegevens”

4. Helemaal onderaan deze pagina vind je het kopje “Leveranciers gebruikers”

5. Voeg nieuwe gebruikers toe door op “Nieuwe leveranciergebruiker” te klikken

6. Vul de rood gemarkeerde velden in

Je kunt hierbij verschillende rollen toe kennen aan een gebruiker:

  • Consultant: voor inzicht wil in aanvragen en opdrachten.

  • Payroll medewerker: deze gebruiker ontvangt de facturen.

  • Statement of Work medewerker: deze gebruiker heeft inzage in SOW-contracten.

Lees meer hierover op de website van inhuurdesk.nl.

Over inhuurdesk

Inhuurdesk is een marktplaats voor een flink aan DAS’en zoals de talentenregio’s. Via inhuurdesk kun je je inschrijven op deze DAS’en en na inschrijving kun jij je diensten aanbieden via het portaal.

Als jij bent ingeschreven op DAS’en van inhuurdesk, dan is het belangrijk dat je toegang hebt om de aanbiedingen te kunnen inzien en de bijbehorende administratie bij te houden.