Neem contact op: 0172 578 909
DAS-Service is uw partner op de inhuurmarkt. Wij ondersteunen bij het vinden van de relevante DAS’en en zorgen ervoor dat u daarop wordt ingeschreven. Ook onderhouden we uw inschrijving en informeren we u wanneer er nieuwe DAS’en bijkomen.
Start nu met de Quickscan en laat u volledig ontzorgen. Wij regelen de toegang tot relevante DAS’en en nemen het beheer – en de bijbehorende administratieve rompslomp – uit handen.
Daarnaast kunt u gebruik maken van onze aanvullende diensten om u nog verder te ontzorgen. Zodat uw medewerkers zich kunnen richten op de kern van hun werk én u meer succes en omzet kunt maken op de inhuurmarkt!
Ga op zoek naar relevante DAS’en voor uw organisatie. Ga aan de slag met de DAS-Selector. Of laat u ontzorgen en meldt u aan voor onze Quickscan.
DAS-Service verzorgt de gehele inschrijving en al het bijbehorende papierwerk. U ontvangt de volledig ingevulde inschrijving ter ondertekening, de rest doen wij.
U ontvangt alle offerteaanvragen per e-mail of via de door u gewenste datafeed. U kunt rechtstreeks – zonder tussenkomst van overbodige schakels – reageren op opdrachten.
Veel DAS’en vragen periodiek onderhoud. Zo moeten documenten en verklaringen altijd up-to-date zijn. DAS-Service zorgt ervoor dat deze documenten en verklaringen altijd up-to-date zijn, zodat toegang tot het DAS behouden blijft. Ook informeert DAS-Service u wanneer er nieuwe relevante DAS’en bijkomen.
Optioneel
Optioneel kan DAS-Service uw organisatie ontzorgen door enkel relevante offerteaanvragen voor u uit het aanbod te filteren, kandidaten matchen en uw aanbieding indienen.
Wilt u zeker weten dat u inschreven staat bij de voor u relevante DAS’en? Speciaal voor intermediairs bieden wij de DAS-Service QuickScan. Na een korte intake ontvangt u van ons een rapport met daarin een overzicht van alle relevante DAS’en en een persoonlijk advies inclusief prijsopgave. Hiermee ontzorgen we u volledig en weet u zeker dat uw organisatie straks staat ingeschreven bij alle relevante DAS’en.
Wilt u een op maat gemaakt overzicht van alle relevante DAS’en, en een check of u al bent inschreven? Wij helpen u hier graag bij. Met onze Quickscan zoeken wij de relevante DAS’en behorende bij het profiel van uw organisatie. Ook controleren we of u al bent ingeschreven, en of u nog aan de toelatingseisen voldoet. Zo weet u zeker dat u ingeschreven staat bij alle voor u relevante DASen.
Al onze aanvullende services zijn erop gericht om het werken met DAS’en zo eenvoudig mogelijk te maken, zodat u zich kunt richten op de kern van uw werk. Hieronder ziet u enkele van onze aanvullende, optionele, dienstverlening. Welke diensten voor u van toepassing zijn bespreken wij graag samen u.
Wilt u alle opdrachten rechtstreeks in uw ATS, CRM of CMS systeem ontvangen? Met onze data-feed leveren we alle gegevens bij u aan. U hoeft dus niet meer in te loggen op alle verschillende platforms om alle informatie bij elkaar te rapen. Dat scheelt tijd!
Met opdracht preselectie gaan we een stapje verder. Wij checken of de opdrachten die op basis van uw inschrijvingen binnenkomen ook écht relevant zijn voor uw organisatie. Bent u bijvoorbeeld gespecialiseerd in cybersecurity, dan zit nu niet op opdrachten voor ontwikkelaars of testers te wachten. Zo voorkomt u dat u opdrachten ontvangt die niet bij uw bedrijf passen. Is er een match? Dan zetten wij de opdracht om in het door u gewenste formaat, plaatsen wij dit in uw ATS/CRM/CMS en/of publiceren wij het op uw website en andere kanalen.
Wilt u enkel passende opdrachten voor individuele kandidaten ontvangen? Op basis van anonieme profielen van uw kandidaten zoeken wij naar passende opdrachten op basis van competenties, reisafstand, tariefindicatie en beschikbaarheid. Is er een match? Dan stellen wij dat uiteraard aan u voor. U bepaalt of u wilt aanbieden, en tegen welke condities.
Tenslotte kunnen wij namens u de kandidaat aanbieden op de opdracht. Wij houden in de gaten wat het resultaat is van de aanbieding en koppelen dat aan u terug. Zo hebt u geen enkele (rechtstreekse) bemoeienis meer met al die platforms en kunt u zich volledig richten op de kandidaat.
Wij communiceren graag zo helder en transparant mogelijk. Maar we kunnen ons voorstellen dat u desondanks nog enkele vragen heeft. Daarom vindt u hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen kijk dan op onze FAQ-pagina of neem contact met ons op. Wij staan u graag te woord.
Een Dynamisch Aankoopsysteem is een marktplaats van een aanbestedingsplichte organisatie. Nadat u tot de marktplaats bent toegelaten, dan kunt u direct reageren op offerteaanvragen.
Er zijn grofweg drie soorten toepassingen van Dynamische Aankoopsystemen:
• Externe inhuur, of te wel flexibele arbeid. Denk aan ICT projectmanagers, juristen, inkopers, etc.
• Inkoop van producten, bijvoorbeeld de inkoop van laptops
• Inkoop van diensten, bijvoorbeeld het maaien van grasvelden of het uitvoeren van pentests
Die voordelen zijn enorm groot!
• U doet rechtstreeks zaken met de aanbestedingsplichtige organisatie
• U kunt daardoor een eerlijkere prijs rekenen. Er verdwijnt geen marge aan tussenhandel
• Uw gunningskansen nemen toe, want prijs maakt onderdeel uit van de selectieprocedure
• U loopt een lager financieel risico, aangezien u rechtstreeks zaken doet
• U hebt geen verkooptalent of relatie met de opdrachtgever nodig
• U hebt geen leveringsplicht
Voordat u kunt reageren op opdrachten moet u zijn toegelaten tot het Dynamisch Aankoopsysteem.
U moet aantonen dat u als bedrijf voldoet aan de eisen die door het Dynamisch Aankoopsysteem worden gesteld. Zo moet u bijvoorbeeld aan kunnen tonen dat u bent inschreven bij de Kamer van Koophandel en dat u geen belastingschulden hebt.
Zodra er een offerteaanvraag is, dan ontvangt u hiervan een bericht. U kunt dan besluiten om op die offerteaanvraag te reageren.
Nee, dat is niet nodig. Een Dynamisch Aankoopsysteem kent geen leveringsplicht.
Ja. Zodra u bent toegelaten, dan blijft dat zo totdat het Dynamisch Aankoopsysteem ophoudt te bestaan.
Maar let op, u moet wel aan de eisen van het Dynamisch Aankoopsysteem blijven voldoen! Als bijvoorbeeld één van de eisen van het Dynamisch Aankoopsysteem is dat uw uittreksel van de Kamer van Koophandel niet ouder is dan 6 maanden, dan moet u dat periodiek bijwerken. Anders kunt u uw toelating tot het Dynamisch Aankoopsysteem verliezen, of kan een eventuele aanbieding terzijde worden gelegd. DAS-Service kan u daar overigens bij ontzorgen.
Wanneer u aan de eisen van het Dynamisch Aankoopsysteem voldoet, dan wordt u toegelaten.
Wanneer u niet aan de eisen voldoet, bijv. doordat u geen Gedragsverklaring Aanbesteden hebt, dan wordt nu niet toegelaten.
De meeste organisaties, die met publiek geld worden gefinancierd, zijn aanbestedingsplichtig. Dat betekent dat ze in principe alle organisaties de gelegenheid moeten geven om voor opdrachten in aanmerking te komen. Op welke wijze dat ze aan die aanbestedingsplicht invulling geven, kan verschillend zijn. Sommige organisaties kiezen ervoor om via preferred suppliers te werken, andere organisaties stellen een Dynamisch Aankoopsysteem in.
Voorbeelden van organisaties die aanbestedingsplichtig zijn, zijn: ministeries, provinciale overheden, gemeentes, omgevingsdiensten, veiligheidsregio’s, waterschappen, onderwijsinstellingen en zorginstellingen.
Per bedrijf. Wanneer je bent toegelaten tot een Dynamisch Aankoopsysteem, dan geldt je inschrijving voor je hele bedrijf.
Dat kunnen wij niet helemaal voor je bepalen, maar we kunnen je wel adviseren! We hebben twee mogelijkheden:
Gebruik de DAS-Selector. Hier kun je Dynamische Aankoopsystemen bekijken die voldoen aan jouw criteria (waar wil je werken, wat voor soort vakgebieden en wat voor soort opdrachtgevers).
Bestel de Quickscan. We maken dan een advies op maat en checken of u al bent toegelaten.
Dat is van heel veel factoren afhankelijk:
1) De grootte van de (deelnemende) organisatie(s). Je kunt je voorstellen dat een organisatie met veel medewerkers meer inhuurt of inkoopt
2) Het aantal deelnemers in een Dynamisch Aankoopsysteem. Sommige Dynamische Aankoopsystemen bestaat uit een samenwerkingsverband van meerdere organisaties. Daarbij geldt: hoe meer deelnemende organisaties in een Dynamisch Aankoopsysteem, hoe groter het aantal opdrachten
3) De inhoud van het Dynamisch Aankoopsysteem. Sommige Dynamische Aankoopsystemen gaan over de inhuur van allerlei soorten personeel, andere Dynamische Aankoopsystemen zijn heel specifiek, bijv. alleen maar Office365 specialisten.
Je kunt bij de meeste Dynamische Aankoopsystemen enkel reageren op opdrachten die geplaatst worden nadat je bent toegelaten. Wil je toch reageren op de opdracht? Kijk dan op De Transparante Broker.nl. De Transparante Broker is ingeschreven op alle Dynamische Aankoopsystemen en bemiddelt kandidaten tegen een vaste, lage marge.
De DAS-Selector is een uniek overzicht met daarin alle DAS’en die er in Nederland zijn. Daarbij is het mogelijk om direct een inschrijving op een DAS te bestellen.
We hebben alle DAS’en voorzien van meerdere labeltjes zodat je er op kunt filteren:
De Quickscan is veel uitgebreider dan de DAS-Selector. Zo geven we aan:
Ja.
De DAS-selector is een uniek overzicht wat we met zorg hebben samengesteld. Om toegang te krijgen dient u een account aan te maken. Dit is geheel gratis. In onze privacyverklaring kunt u lezen hoe wij met persoonsgegevens omgaan.
De Quickscan is een maatwerkadvies voor inschrijvingen op Dynamische Aankoopsystemen. We kijken daarbij naar:
• De dienstverlening die uw organisatie biedt
• De regio’s waarin u opdrachtgevers zoekt
• Het soort opdrachtgevers dat u zoekt
Ook voeren we een check uit of u reeds bent toegelaten.
Het resultaten van de Quickscan bestaat uit twee documenten:
Indien u een Quickscan bestelt, dan stellen we allereerst een overeenkomst op. Na ondertekening van de overeenkomst, plannen we korte intake (10-15 minuten) waarin we ingaan op uw dienstverlening en uw wensen met betrekking tot opdrachtgevers. Vervolgens gaan we aan de slag!
Normaliter leveren we de resultaten van de Quickscan binnen 3 werkdagen op.
Bent u een uitzender, bemiddelaar, detacheerder of adviesbureau? Dan bieden wij u graag de volgende diensten aan:
Optioneel bieden wij een datafeed aan met opdrachtinformatie en bieden wij matchingsdiensten aan.
De Quickscan is een maatwerkadvies voor inschrijvingen op Dynamische Aankoopsystemen. We kijken daarbij naar:
Ook voeren we een check uit of u reeds bent toegelaten. Meer informatie kunt u lezen op de pagina van de Quickscan.
De dienstverlening van DAS-Beheer bestaat uit twee onderdelen:•
Ja. De instap voor DAS-Beheer is 25 inschrijvingen.
Dit bestaat uit twee onderdelen:
DAS-Service ondersteunt zelfstandige professionals en bedrijven met het inschrijven op Dynamische Aankoopsystemen. Hiervoor hebben we een proces uitgewerkt. In de volgende FAQ’s lichten we dat proces stap voor stap toe.
Met behulp van de DAS-Selector kunt u zoeken naar geschikte Dynamische Aankoopsystemen. Indien u ergens ingeschreven wilt worden, dan kunt u een offerteaanvraag indienen bij DAS-Service.
We tonen je, aan de hand van je zoekprofiel, welke Dynamische Aankoopsystemen, groslijsten en Open Houses mogelijk voor jou interessant zijn.
De offerteaanvraag is nog niet bindend! We nemen altijd telefonisch contact met u op om de opdracht door te spreken. Pas daarna gaan we voor u aan de slag.
Zodra we je offerteaanvraag hebben ontvangen, nemen we telefonisch contact met je op. We bespreken dan:
Je ontvangt van ons een overeenkomst. Dit is tevens bedoeld om het digitaal ondertekenen te toetsen.
Tevens ontvang u van ons een factuur. Deze factuur bestaat uit:
Zodra de factuur betaald is én de overeenkomst is ontvangen, gaan we direct voor u aan de slag!
We gaan de benodigde verklaringen, zoals de Gedragsverklaring Aanbesteden, voor u opvragen. We spreken vooraf door wat we daarvoor nodig hebben. Alle formulieren sturen we ter elektronische ondertekening aan u toe.
Wanneer u deze verklaringen zelf al hebt, dan dient u die aan ons op te sturen. Dat mag uiteraard middels een scan. Een foto is niet goed genoeg, helaas.
Indien u nog geen accounts hebt op de Dynamische Aankoopsystemen, dan maken we de accounts voor u aan. We gebruiken daarvoor een tijdelijk e-mailadres.
Wanneer u al over accounts beschikt, dan kunt u in sommige gevallen DAS-Service toegang geven tot het account. U ontvangt dan van ons instructies. Wanneer dat niet kan, dan vullen wij natuurlijk al het papierwerk voor u in, en sturen wij u instructies hoe u zelf uw registratie kunt afronden.
We vullen al het papier voor in en bieden die elektronisch aan u aan ter ondertekening. Ook zorgen we ervoor dat alle verklaringen klaar staan.
Vervolgens krijgt u van ons een seintje dat de inschrijving klaar staat, en instructies hoe u de inschrijving kunt indienen.
De inschrijving moet u zelf indienen.
In sommige gevallen moet u op een DAS zelf nog enkele handelingen doen. U ontvangt van ons altijd duidelijke instructies hoe dat werkt. En komt u er niet aan uit? We zijn er om u verder te helpen!
Na ontvangst van de laatste betaling ontvang je van ons:
Via een Dynamisch Aankoopsysteem komt u op een laagdrempelige manier in contact met nieuwe opdrachtgevers. En u hebt geen leveringsplicht!
U ontvangt offerteaanvragen waarop u rechtstreeks kunt reageren. U hoeft enkel uw aanbieding in te dienen. Alle communicatie verloopt verder via het Dynamisch Aankoopsysteem.
Nee, u hebt geen verplichting om een offerte uit te brengen.
Nee, wanneer wij voor u de toelating tot een DAS verzorgen, dan vragen wij geen vergoeding per gewerkt uur of iets dergelijks.
Onder meer de volgende producten worden ingekocht via Dynamische Aankoopsystemen:
Onder meer de volgende diensten worden ingekocht via Dynamische Aankoopsystemen:
Deze verklaring wordt afgegeven door Dienst Justis, onderdeel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Het is een verklaring waarin staat dat er geen bezwaar is dat je deelneemt aan aanbestedingen.
Een Gedragsverklaring Aanbesteden is normaliter twee jaar geldig.
De Gedragsverklaring Aanbesteden kunt u op drie manieren aanvragen:
Houd er rekening mee dat Dienst Justis maximaal 6 weken nodig heeft voordat de Gedragsverklaring Aanbesteden wordt afgegeven.
De Gedragsverklaring Aanbesteden wordt naar uw adres gestuurd. Zodra u die hebt ontvangen, dient u:
Deze verklaring wordt afgegeven door de Belastingdienst. Het is een verklaring waarin staat dat er geen vorderingen ten aanzien van belastingen en sociale premies open staan.
Deze verklaring kun je zelf opvragen, maar ook hiervoor geldt dat DAS-Service dat voor u kan doen. Wij maken het aanvraagformulier in orde. Dat sturen we digitaal aan je toe ter ondertekening. Daarna sturen we het aan de Belastingdienst.
De Verklaring Betalingsgedrag wordt naar uw adres gestuurd. Zodra u die hebt ontvangen, dient u:
Let op: de Verklaring Betalingsgedrag Inlenersaansprakelijkheid of de Verklaring Betalingsgedrag Ketenaansprakelijkheid zijn niet voldoende!
Voor sommige Dynamische Aankoopsystemen heb je een actuele verzekeringspolis voor een beroeps- en/of bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering nodig.
De kopie polis dien je aan ons te verstrekken.
Voor sommige Dynamische Aankoopsystemen is een SNA certificering nodig. De SNA certificering wordt afgegeven door de Stichting Normering Arbeid en is van die site gratis te downloaden.
Voor sommige Dynamische Aankoopsystemen is een G-Rekening nodig. Het bewijs dat je over een G-Rekening beschikt is noodzakelijk om aan te leveren.
Voor de meeste Dynamische Aankoopsystemen hebt u een uittreksel nodig van de Kamer van Koophandel. Dit uittreksel moet digitaal gewaarmerkt zijn en mag niet ouder zijn dan 6 maanden.
Dit document kunt u opvragen bij de Kamer van Koophandel. DAS-Service kan het ook voor u opvragen.
DAS-Service zorgt ervoor dat leveranciers, ondernemers en freelancers rechtstreeks toegang krijgen tot opdrachten vanuit aanbestedingsplichtige organisaties, zoals overheden en onderwijsinstellingen.
DAS-Service doet dit door ervoor te zorgen dat ze worden toegelaten tot Dynamische Aankoopsystemen.
DAS-Service is bedoeld voor iedereen die zich wil inschrijven op Dynamische Aankoopsystemen.
We maken bij DAS-Service geen onderscheid tussen:
Weet u hoeveel opdrachten er maandelijks op de verschillende DAS’en verschijnen? Het is een interessante en relevante vraag. Daarom publiceren wij maandelijks onze MarktMonitor, waarop wij antwoord geven op deze vraag.