In dit artikel stellen we je graag voor aan onze Coördinator van de BackOffice Wouter de Beus. Wouter is een man met passie voor service met een enorm actief leven. Naast het coördineren van DAS inschrijvingen en beheer, is hij een betrokken opa, fanatieke spininstructeur en een enthousiaste (race)fietser. En wat hij ook doet, Wouter gaat er altijd 100% voor.
Maak kennis met Wouter, een gedreven collega bij DAS Service die altijd klaarstaat voor zijn klanten en collega’s. Wouter woont in Alphen aan den Rijn met zijn vrouw, heeft twee dochters en is trotse opa van twee kleinkinderen. Buiten zijn werk is Wouter een enthousiaste sporter. Sinds 2019 is hij spinninginstructeur en heeft hij twee vaste groepen. Al jarenlang is hij gepassioneerd over fietsen. Toen Wouter bij de sportschool spinlessen ging volgen, rolde hij daarom gemakkelijk in de rol van spinninginstructeur. Wouter pakt zijn lessen grondig aan en bereid opzwepende playlists voor en tijdens de les doet hij zijn best om de deelnemers op te zwepen. In zijn vrije tijd gaat hij graag op stap met zijn racefiets. Maar ook op vakantie maakt hij graag fietstochten samen met zijn vrouw, genietend van de buitenlucht.
Voordat Wouter bij DAS Service begon, heeft hij een afwisselende carrière gehad in de techniek, sales, product management en service. Hij startte zijn loopbaan met een opleiding in de elektronica (MTS), precies in de tijd dat digitalisering in opkomst was. Wouter mocht stage lopen bij Kroon en Hartman op de afdeling datacommunicatie. Hier ontwikkelde hij een passie voor klantgericht werken en automatisering. Na zijn stage werkte hij door met modems en pc’s, waarbij zijn focus altijd lag op het ondersteunen van klanten en hen optimaal gebruik te laten maken van producten en diensten. Wouter heeft ook een korte periode in de kinderopvang gewerkt, maar merkte al snel dat deze sector niet bij hem paste, omdat hij hier te weinig kon bijdragen aan proces- en klantondersteuning. Uiteindelijk vond hij via een bekende zijn plek bij DAS Service, waar hij zijn passie voor klantgerichte dienstverlening volop kan inzetten.
Naast werk geniet hij van sport, tijd met zijn kinderen en kleinkinderen en doet hij vrijwilligerswerk, zoals bestuurswerk.
Bij DAS Service vervult Wouter de rol van Coördinator BackOffice. Een belangrijk aspect van zijn werk is het ondersteunen van klanten bij het complexe proces van openbaar aanbesteden, dat tegenwoordig volledig geautomatiseerd verloopt via meer dan 300 verschillende systemen. Het aanmelden voor deze systemen vraagt kennis en inzicht, en dat is waar Wouter zijn klanten bij helpt. Zijn doel is om een goede samenwerking met contactpersonen te bevorderen, zodat ook zij optimaal ondersteund zijn. Daarnaast houdt hij zich bezig met de administratie van aangeleverde documenten en interne processen, zodat alles efficiënt en overzichtelijk verloopt.
Wouter vindt het geweldig om klanten te helpen en het verschil te maken. “Het werkt twee kanten op,” zegt hij. “Wanneer een klant positief reageert en dankbaar is, geeft dat enorm veel voldoening.” Hij heeft altijd oog voor de uitdagingen van zijn klanten en zoekt actief naar manieren om hen te ondersteunen in hun processen. Zowel intern als extern stelt hij zich de vraag: hoe kan ik de klant of collega helpen om hun werk makkelijker en beter te doen?
Wouter heeft de ambitie om de processen binnen DAS Service verder te optimaliseren en automatiseren. Hij ziet veel kansen om de samenwerking tussen afdelingen te stroomlijnen, zodat de kwaliteit van de dienstverlening verder verhoogd wordt. Een van zijn dromen is dat, tegen de tijd dat hij met pensioen gaat, de processen zo georganiseerd zijn dat taken gemakkelijk overgedragen kunnen worden. Zo draagt hij niet alleen bij aan een efficiëntere dienstverlening voor klanten, maar ook aan een duurzaam bedrijfsmodel voor de toekomst van DAS Service.