Neem contact op: 085 04 02 161

Snel en makkelijk zaken blijven doen met Gemeente Amsterdam?

DAS-Service verzorgt uw DAS-inschrijving!

Besteed uw inschrijving uit

Wilt u ook na 3 juli opdrachten blijven ontvangen? DAS-Service verzorgt uw inschrijving op het nieuwe DAS van de Gemeente Amsterdam!

Nu inschrijven
Wat is DAS-Service?

DAS-Service is een adviesbureau. Wij adviseren u over geschikte DAS’en, verzorgen uw DAS-inschrijvingen en houden u op de hoogte van alle marktontwikkelingen.

Lees meer

DAS-service verzorgt deze migratie in samenwerking met:

Logo Gemeente Amsterdam Logo Mercell

Blijf zaken doen met Gemeente Amsterdam.

Wij verzorgen uw inschrijving op het nieuwe DAS van de Gemeente Amsterdam en bieden daarbij maximale ontzorging!

Vanaf 3 juli publiceert de Gemeente Amsterdam offerteaanvragen niet meer op Negometrix, maar op Mercell Source-to-Contract.

Om zaken te kunnen blijven doen met de Gemeente Amsterdam is het noodzakelijk om opnieuw in te schrijven op het DAS.

DAS-Service verzorgt graag uw inschrijving voor u. Wij ondersteunen bureaus, detacheerders, bemiddelaars en zelfstandige professionals met dit inschrijfproces.

Blijf ook na 3 juli 2023 opdrachten ontvangen van Gemeente Amsterdam!

30 juni

3 juli

30 juni

afsluiting das

Op 30 juni wordt de laatste opdracht op het oude DAS van Gemeente Amsterdam gepubliceerd. U kunt via de huidige werkwijze reageren op deze opdrachten, ook na de sluitingsdatum van het DAS.

3 juli

Publicatie 1e opdracht

Vanaf 3 juli publiceert Gemeente Amsterdam offerteaanvragen alleen nog op het nieuwe DAS. U ontvangt geen offerte aanvragen zolang u niet bent toegelaten op het nieuwe DAS. U kunt dus niet op opdrachten reageren.

Stap moeiteloos over met DAS-Service

DAS-Service is een adviesbureau gericht op Dynamische Aankoopsystemen (DAS’en). Wij verzorgen graag voor u de inschrijving. Bekijk hieronder welke dienstverlening voor uw situatie van toepassing is.

Veel gestelde vragen

Heeft u vragen over de overgang naar Mercell Source-to-Contract of over onze dienstverlening? Bekijk hieronder de veel gestelde vragen.

Het DAS van de Gemeente Amsterdam

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Waarom gaat het DAS naar een ander platform?

    Het huidige DAS op het Negometrix platform is ingesteld tot en met mei 2023. De Gemeente Amsterdam heeft ervoor gekozen om een nieuw DAS in te stellen op het Mercell Source-to-Contract platform.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Waarom moet ik mij opnieuw inschrijven op het DAS?

    De Gemeente Amsterdam stelt een nieuw DAS in. Daar hoort bij dat, om voor opdrachten in aanmerking te blijven komen, alle leveranciers zich opnieuw moeten inschrijven.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Wat gebeurt er als ik mij niet opnieuw inschrijf?

    Vanaf 3 juli publiceert de Gemeente Amsterdam enkel nog offerteaanvragen op het nieuwe DAS. Bent u op dat moment niet toegelaten? Dan ontvangt u vanaf 3 juli geen offerteaanvragen meer.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Hoeveel opdrachten publiceert Gemeente Amsterdam op het DAS?

    In 2022 zijn op het DAS van de Gemeente Amsterdam 918 opdrachten gepubliceerd. Dit is gebaseerd op een telling die we bij DAS-Service hebben gemaakt.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Hoeveel reacties komen er binnen op één opdracht?

    Gemiddeld komen op een gepubliceerde opdracht op het DAS van de Gemeente Amsterdam 2,87 reacties. Op het grootste deel van de gepubliceerde opdrachten komen 1, 2 of 3 reacties.

    Dit aantal is gebaseerd op de gunningsinformatie van de Gemeente Amsterdam.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Wat is het gemiddelde uurtarief voor een opdracht op het DAS van de Gemeente Amsterdam?

    Het gemiddelde uurtarief voor een opdracht op het DAS van Gemeente Amsterdam was in het laatste kwartaal van 2022 99,40eur

    Dit is gebaseerd op de gunningsinformatie van Gemeente Amsterdam.

Inschrijven op het DAS van Gemeente Amsterdam

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Ik wil mijn inschrijving door DAS-Service laten verzorgen. Wat moet ik doen, en wat doet DAS-Service?

    Wij nemen u zoveel als mogelijk werk uit handen:

    • Wij vullen voor u al het papierwerk in en bieden dat digitaal aan ter ondertekening
    • Wij vragen voor u de KVK uittreksels op
    • Wij dienen namens u het toelatingsverzoek in
    • Wij houden in de gaten of uw toelatingsverzoek is geaccepteerd

    We leveren u instructies aan voor het aanmaken van een account op Mercell Source-to-Contract, en hoe u tijdelijk DAS-Service kunt toevoegen aan uw account.

    Tenslotte vragen we u om de polis voor de bedrijfsaansprakelijkheidverzekering aan ons te sturen.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Wat is de status van mijn inschrijving?

    Zodra u ons opdracht hebt gegeven om uw inschrijving te verzorgen, dan gaan we direct voor u aan de slag. U ontvangt van ons status updates over uw inschrijving.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Wat is Mercell Source-to-Contract?

    Gemeente Amsterdam gebruikt het platform Mercell Source-to-Contract om haar inkopen mee te doen en contracten mee te beheren. Ook veel andere overheden maken van Mercell Source-to-Contract gebruik.

    Mercell Source-to-Contract is de opvolger van Negometrix.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Ik heb al een account op Mercell Source-to-Contract. Wat nu?

    U ontvangt van ons instructies hoe u DAS-Service toe kunt voegen aan uw profiel van Mercell Source-to-Contract. Na afronding van de werkzaamheden kunt u ons eenvoudig blokkeren in uw profiel.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Ik heb nog geen account op Mercell Source-to-Contract. Wat nu?

    Geen probleem! U ontvangt van ons instructies hoe u een account kunt aanmaken op Mercell Source-to-Contract, en hoe u vervolgens DAS-Service toegang kunt geven tot uw account!

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Ik heb al een account op Mercell Source-to-Contract, maar ben die gegevens kwijt. Wat nu?

    Geen probleem. U ontvangt van ons een instructie hoe u er achter kunt komen met welk e-mailadres het account ooit is aangemaakt.

Zaken doen via een DAS

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Wat zijn de voordelen van inschrijven op een DAS?

    Er zijn acht redenen waarom het aantrekkelijk is om op een DAS in te schrijven:

    • U doet rechtstreeks zaken met de opdrachtgever
    • U hoeft geen marge af te dragen aan een tussenpartij, waardoor u scherper kunt aanbieden
    • Uw gunningskansen nemen door het lagere tarief toe
    • Uw kansen zijn gelijk aan de kansen van andere leveranciers. Er vindt dus geen voorselectie door een tussenpartij plaats
    • U hebt geen warme relatie met opdrachtgever nodig
    • U hebt geen leveringsplicht. U bent  dus niet verplicht een offerte uit te brengen.
    • U loopt een laag financieel risico doordat u rechtstreeks zaken doet met een (semi)overheidsorganisatie
    • U kunt profiteren van de voordelige voorwaarden van de (semi)overheidsorganisatie, zoals betalingstermijn
  • image/svg+xml image/svg+xml
    Wat zijn de nadelen van inschrijven op een DAS, en hoe helpt DAS-Service daarbij?

    • Er zijn veel DAS’en, meer dan 400! Bij DAS-Service kennen we alle DAS’en, en kunnen u adviseren welke het beste bij uw organisatie passen.
    • Het toelatingsproces is complex, foutgevoelig en per DAS verschillend. U moet formulieren en verklaringen aanleveren. Bij DAS-Service kennen we alle eisen van alle DAS’en. Wij verzorgen het papierwerk voor u en bieden alles digitaal aan ter ondertekening. Ook kunnen wij voor u de officiële verklaringen opvragen. Tenslotte dienen wij namens u het toelatingsproces in, en houden we in de gaten dat u wordt toegelaten.

Over DAS-Service

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Wie of wat is DAS-Service?

    Wij zijn een adviesbureau gespecialiseerd in Dynamische Aankoopsystemen. Wij adviseren over welke DAS’en bij u als organisatie passen, verzorgen het inschrijfproces en houden u op de hoogte van ontwikkelingen in het DAS-landschap.

    Bij DAS-Service werken 15 mensen. We zijn gevestigd in Alphen aan den Rijn.

    Op deze pagina kunt u nader met ons kennismaken!

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Welke dienstverlening biedt DAS-Service voor bureaus, detacheerders en bemiddelaars?

    Voor bureaus, detacheerders en bemiddelaars bestaat onze dienstverlening uit drie stappen:

    Stap 1. Quickscan

    Bij de Quickscan maken we een maatwerkadvies. We adviseren u over welke DAS’en, uit het aanbod van 400+ stuks, het beste passen bij uw organisatie. Ook kunnen we een check doen of u al bent toegelaten tot het DAS, en of uw inschrijving nog voldoet aan de eisen van het DAS.

    Stap 2. Inschrijvingen verzorgen

    Wij zorgen ervoor dat u wordt toegelaten tot alle relevante DAS’en. Dit doen we door:

    • Papierwerk in te vullen en digitaal aan te bieden ter ondertekening
    • Officiële verklaringen op te vragen
    • Accounts aan te maken
    • Toelatingsverzoeken in te dienen en op te volgen

    Stap 3. DAS-Beheer: onderhoud van uw DAS-inschrijvingen

    Regelmatig komen er nieuwe DAS’en bij. Wij informeren u over deze wijzigingen. U kunt dan zelf besluiten of u ingeschreven wilt worden.

    Ook werken wij periodiek alle officiële verklaringen bij, zodat u aan de eisen van het DAS blijft voldoen. U loopt dus geen gunningen mis.

    Tenslotte krijgt u van ons een wachtwoordkluis waarin alle inlognamen en wachtwoorden van uw accounts opgeslagen zijn.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Welke dienstverlening biedt DAS-Service voor zelfstandige professionals?

    Voor zelfstandige professionals verzorgen we de inschrijving op een DAS:

    • We vullen al het papierwerk in en bieden dat digitaal aan ter ondertekening
    • We vragen officiële verklaringen op
    • We maken accounts aan
    • We dienen het toelatingsverzoek in
    • We geven aan hoe het DAS werkt en hoe u op een opdracht kunt reageren
  • image/svg+xml image/svg+xml
    Hoe lang doet DAS-Service dit al, en hoeveel inschrijvingen heeft DAS-Service inmiddels gedaan?

    DAS-Service B.V. is opgericht in oktober 2019. Inmiddels hebben we duizenden inschrijvingen gedaan.

  • image/svg+xml image/svg+xml
    Hoe kan ik met jullie in contact komen?

    U kunt ons bereiken via 085 – 04 02 161.

Heeft u nog vragen of wilt u graag een van onze adviseurs spreken? Bel dan met 085 04 02 161.

Wat onze opdrachtgevers zeggen

Johan
Uitzendbureau
Als uitzendbureau doen wij veel zaken via DAS'en. DAS-Service heeft voor ons alle inschrijvingen verzorgt en zorgt ervoor dat we geen opdracht mislopen.
Karin
Zelfstandige professional
DAS-Service heeft mij perfect geholpen met mijn DAS-inschrijving. Ik doe nu rechtstreeks zaken met mijn opdrachtgever, zonder onnodige afdracht van marge!
Hans
Leverancier Hardware
Als leverancier van hardware zijn we altijd op zoek naar nieuwe klanten. DAS-Service heeft ons in verbinding gebracht met tientallen nieuwe klanten, helemaal top!